החזר מס הכנסה » החזר מס בגין אדם נטול יכולת (ילד או בגיר עם מוגבלות)

החזר מס בגין אדם נטול יכולת (ילד או בגיר עם מוגבלות)

הורה לאדם נטול יכולת (ילד או בגיר עם מוגבלות) בישראל יכול להנות מהטבות מס מרשות המסים ולקבל החזר מס הכנסה בגלל נקודות זיכוי הניתנות לו בגלל ההחזקה של ילד או בגיר כזה.

הסבר על החזר מס זה.

מה זה החזר מס עבור נטול יכולת (ילד או בגיר עם מוגבלות)?

החזר מס או החזר מס הכנסה, הוא תקבול שמקבלים בחזרה ממס הכנסה בגלל סכומים ששילמתם יותר ממה שהייתם צריכים לשלם בשנת מס מסויימת. כאשר מקבלים הכנסות, משלמים מס הכנסה. אבל כאשר ההכנסות קטנות או יש שינויים או זיכויים, אפשר לקבל החזר על תשלומי מס ששילמנו יותר מדי.

נטול יכולת (ילד או בגיר עם מוגבלות), הוא ילד (עד גיל 19) או בגיר אשר סובל ממגבלות מסויימת כמו שיתוק בגפיו, עיוורון, פיגור שכלי, פיגור התפתחותי או סובל ממחלה קשה.

החזר מס להורה לילד או לבגיר עם מוגבלות (נול יכולת), היא הטבה במס שניתנת לאדם או לבן או בת הזוג שלו, שיש לאחד מבני הזוג ילד או בגיר נטול יכולת הסובל מאותן בעיות. ההחזר מבוסס נקודות זיכוי במס, כך שמי שלא קיבל אותם כהוגן ושילם מס, יכול לקבל אותם בחזרה.

מי זכאי?

כל הורה (אחד מהם) אשר יש לו או לבן או בת הזוג שלו:

  • ילד נטול יכולת (עד גיל 19) – הסובל משיתוק, עיוורון, פיגור שכלי, פיגור התפתחותי או סובל ממחלה קשה, או ילד המקבל גמלת ילד נכה.
  • בגיר נטול יכולת (גיל 19 ומעלה) – הסובל משיתוק, עיוורון, פיגור שכלי, פיגור התפתחותי או סובל ממחלה קשה עם אי כושר השתכרות.

גובה החזר המס

סכום החזר המס מחושב לפי נקודות זיכוי ממס הכנסה. ההחזר הוא בשווי של 2 נקודות זיכוי, עבור כל ילד או בגיר שהוא נטול יכולת.

הזכאות ניתנת להורה אחד בלבד.

לדוגמה, אם במשפחה ילד נטול יכולת, אז אחד ההורים יכול לקבל החזר מס עד 5,232 שקל לשנה.

איך לקבל החזר מס בגין ילד או בגיר נטול יכולת?

כדי שתהיו זכאים לתשלום החזר מס זה, אנחנו צריכים לדעת מהי ההכנסה שלכם באותה שנה, האם שילמתם מס והאם קיבלתם זיכוי במס ועוד. בנוסף, צריך לדעת האם יש לכם אישורים או מסמכים כמו טופס 127, החלטת ועדת השמה, אישור זכאות לגמלה, אישור אי כושר השתכרות, תעודת עיוור ועוד.

לאחר מכן צריך להגיש את הבקשה להחזר אל מס הכנסה.

תוכלו לפנות אלינו על מנת לבדוק את זכאותכם ללא תשלום! בנוסף, נוכל להגיש עבורכם את הבקשה להחזר וגם לוודא אם יש סיבות נוספות שבגללן מגיע לכם החזר מס הכנסה.