החזר מס הכנסה » החזר מס להורים יחידים (עצמאיים) על גידול ילדיהם

החזר מס להורים יחידים (עצמאיים) על גידול ילדיהם

הורים יחידים (עצמאיים) שמגדלים ילדים ללא ההורה השני? רשות המסים נותנת לכם הטבות במס הכנסה בשל גידול הילדים באופן עצמאי ללא ההורה השני ותוכלו לקבל החזר מס הכנסה על כך.

הסבר על החזר מס זה.

מה זה החזר מס להורים יחידים על גידול ילדים?

החזר מס או החזר מס הכנסה, הוא תקבול שמקבלים בחזרה ממס הכנסה בגלל סכומים ששילמתם יותר ממה שהייתם צריכים לשלם בשנת מס מסויימת. כאשר מקבלים הכנסות, משלמים מס הכנסה. אבל כאשר ההכנסות קטנות או יש שינויים או זיכויים, אפשר לקבל החזר על תשלומי מס ששילמנו יותר מדי.

הורה אחד או הורה יחיד, הוא הורה עצמאי אשר מגדל את הילדים שלו ללא ההורה השני, מפני שההורה השני לא בחיים או מפני שההורה השני לא רשום במרשם האוכלוסין בפרטי הילד.

החזר מס הכנסה להורים יחידים על גידול ילדים, היא הטבה במס הכנסה שמגיעה לכל הורה יחיד אשר מגדל את הילדים שלו ללא ההורה השני. ההחזר מבוסס נקודות זיכוי במס, כך שמי שלא קיבל אותם כהוגן ושילם מס, יכול לקבל אותם בחזרה.

מי זכאי?

כל הורה שיש לו ילד אחד לפחות עד גיל 19, אשר מגדל את הילדים שלו לבד, בלי ההורה השני משום שהוא לא בחיים או הילד נרשם ללא ההורה השני במרשם האוכלוסין.

גובה החזר המס

סכום החזר המס מחושב לפי נקודות זיכוי במס הכנסה.

סכום ההחזר הוא לפי שווי של נקודת זיכוי אחת. לכן ההחזר השנתי עשוי להיות כ-2,616 ש"ח.

אותו הורה יכול להיות זכאי גם לקבל החזר מס לילד עד גיל 5, 6 או 18 – לפי העניין.

איך לקבל החזר מס להורים יחידים על גידול ילדים?

כדי שתהיו זכאים לתשלום החזר מס זה, אנחנו צריכים לדעת מהי ההכנסה שלכם, אילו הטבות במס קיבלתם, האם קיבלתם נקודות זיכוי על כך בתלוש השכר ועוד.

לאחר מכן צריך להגיש את הבקשה להחזר אל מס הכנסה.

תוכלו לפנות אלינו על מנת לבדוק את זכאותכם ללא תשלום! בנוסף, נוכל להגיש עבורכם את הבקשה להחזר וגם לוודא אם יש סיבות נוספות שבגללן מגיע לכם החזר מס הכנסה.